Hvorfor bør du vite hvilke erfaringer og sertifiseringer din inkassoleverandør har?

Av Kaltoum Laatiaoui 23. mai 2017

Stadig flere velger å sette bort – eller outsource – inkassorelaterte tjenester som fakturering, påminnelser og selve inkassoinnkrevingen til et inkassoselskap. Denne utviklingen stiller store krav til inkassoleverandørenes totale kompetanse og erfaringer. Her er områdene du bør være oppmerksom på.

Les mer

Temaer: inkasso, outsource fakturering, inkassoinnkreving

Mindre bedrifter har ofte dårlige faktureringsrutiner - disse grepene bør du ta

Av Reidun Korsnes 25. april 2017

Små og mellomstore bedrifter har ofte få ansatte med mange oppgaver. Dermed øker dessverre også sannsynligheten for at fakturerings- og oppfølgingsrutinene blir dårlige. Se hvilke enkle grep du kan ta for å unngå dette.

Les mer

Temaer: inkasso, rutiner, faktura, outsource fakturering

Outsource fakturering: spar penger og få et konkurransefortrinn

Av Svein Michelsen 28. februar 2017

Hender det du tenker at dere burde gjort mer av det dere er gode på i virksomheten, og mindre av det som riktignok er helt nødvendige oppgaver, men som opptar viktig tid? Som for eksempel fakturering. Det kommer dere ikke utenom; det må til hvis det skal komme penger inn. Men det er en typisk oppgave som det kan lønne seg å sette ut til andre – både økonomisk sett, med tanke på tidsbruk, og ikke minst for å oppnå konkurransefortrinn.

Les mer

Temaer: faktura, outsource fakturering

Om Intrumbloggen

Intrumbloggen skrives av Intrum Justitia – en av Norges ledende leverandører av faktura og inkassotjenester. 

Besøk www.intrum.no